RSS

Kembar Siam Tak sabar cipta rekod

Beavercreek (Ohio): Pasangan kembar siam dari Ohio kini menghitung hari untuk dinobatkan sebagai pasangan kembar siam yang hidup paling lama.Donnie dan Ronnie Galyon akan berusia 62 tahun, lapan bulan dan tujuh hari pada hari ini, sekali gus mengatasi usia Eng dan Chang Bunker, kembar siam terkenal abad ke-19.
Adik pasangan itu, Jim Galyon berkata, kedua-dua abangnya sering bercakap mengenai perkara itu.Dia sudah merancang untuk mengadakan sambutan paling meriah untuk meraikan kejayaan abangnya itu.

“Mereka sudah sekian lama menghitung hari, termasuk menanda kalendar, untuk meraikan saat bersejarah ini,” katanya ketika ditemui.Menurutnya, apa yang mereka inginkan ialah pengiktirafan daripada Buku Rekod Dunia Guinness dan segala-galanya akan menjadi kenyataan pada bulan Oktober depan apabila mereka berusia 63 tahun, mengatasi rekod pasangan kembar siam yang berasal dari Itali, Giacomo and Giovanni Battista Tocci.

Ronnie ketika ditemu bual pemberita baru-baru ini berkata, sudah menjadi impian mereka sejak kecil lagi untuk mengatasi rekod berkenaan di samping tidak sabar untuk melihatnya menjadi realiti.Kembar berkenaan yang bercantum pada bahagian badan kini tinggal bersama adiknya Jim dan isteri di Beavercreek.


Pasangan berkenaan menjaga kedua-dua abangnya sejak empat tahun lalu.Malah, penduduk tempatan turut sama membantu mengubah suai kediaman untuk memudahkan kehidupan keluarga itu.Donnie dan Ronnie pernah menyertai pertunjukan sarkas sebelum bersara pada 1991 dan kini banyak menghabiskan masa di atas katil khas.- Agensi

PASANGAN kembar siam yang berusia 62 tahun berjalan untuk mengambil air minuman.

DONNIE (kiri) dan Ronnie Galyon duduk di atas kerusi khas di kediaman mereka di Beavercreek, Ohio.

sumber dari
myMetro


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

5 comments:

Dunia Zumal berkata...

Kuatnya semangat dorang yer ;)

cikdelimamerah berkata...

betul tu..hidup tanpa berpisah wlu sesaat@Ahmad Zu Mal Md Rayi

ezuddin berkata...

Melihat kehidupan mereka dapat banyak pengajaran berguna..

MrJocko berkata...

panjang umur diorang ni yer,,,

Mimie berkata...

semangat diorg sgt kuat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...