RSS

‘Kereta sardin’ ragut nyawa

Temerloh: Tindakan tidak masuk akal seorang lelaki dipercayai tekong darat membawa 10 warga Myanmar untuk perjalanan lebih 500 kilometer dari Kelantan ke Kuala Lumnpur menggunakan kereta mengundang padah apabila empat daripada mereka terbunuh dalam kemalangan di Kilometer 134 Lebuhraya Pantai Timur (LPT) berhampiran susur keluar Plaza Tol Temerloh, dekat sini, awal pagi semalam.
Kejadian jam 4.30 pagi itu menyebabkan empat lelaki warga Myanmar berusia 30-an meninggal dunia di tempat kejadian selepas tercampak keluar dari kereta sejauh 10 meter manakala tujuh yang lain cedera.
Difahamkan, tempat duduk bahagian belakang kereta Honda Accord model tahun 2001 berwarna hitam itu ditanggalkan bagi memuatkan lapan warga Myanmar manakala dua lagi duduk di bahagian penumpang depan.

Pemandu kereta, Che Mohd Azuwan Che Hashim, 30, dari Kampung Layang Pepuyu, Tanah Merah, Kelantan, dikatakan memulakan perjalanan membawa 10 warga Myanmar terbabit yang semuanya tiada dokumen pengenalan dan perjalanan sah jam 10 malam kelmarin dari Rantau Panjang, Kelantan.
ANGGOTA polis memeriksa kereta Honda Accord yang terbabit kemalangan di LPT, semalam.

Ketua Polis Daerah Temerloh Asisten Komisioner Mohd Anuar Othman berkata, ketika tiba di tempat kejadian kereta itu terbabas ke kiri dan melanggar bukit sebelum masuk ke dalam longkang lebuh raya berkenaan.

sumber dari
myMetro

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...