RSS

Kenyataan apakah ini?


Adakah anda setuju dengan kenyataan ini. Saya ada dapat ni dari whatsap dan FB tentang ni..Apa yang uolls rase especially yang dah bergelar isteri. Marah, sakit hati, atau Redha je dengan kehendak dari Nya..Hubby saya pun ada jugak forward benda ni kat saya..Mula-mula baca agak terasa jugaklah kan..Jadi pe lagi saya punya mengeluarkan lah saya pun statement atau pendapat saya..Lebih kurang cam ni lah bidasan terhadap statement tu:

"Memang suami bukan hak kita. Tapi bukan hak suami untuk meyakiti hati seorang isteri. Allah juga tak bagi seorang suami menyakit hati seorang isteri. Isteri dilupakan bila ada seseorang mula menghampiri. Dan isteri juga bukan hak suami. Kenapa ada kes-kes dera isteri, kes bunuh isteri. Itu bukan hak seorang suami. Memang tak ada sebesar zarah pun dalam dunia ni milik kita. Tapi bila kita bernikah dengan seorang yang bergelar suami, hati kita, sayang kita dicurahkan kepada suami. Kita kena pertahankan hubungan itu. Sebab tu lah dalam Islam penceraian tu boleh tapi dibenci oleh Allah. Seorang suami mesti suka dapat statement macam ni dari seorang perempuan kan..Tapi perlu diingat, nak pasang dua, tiga dan empat ni, kewangan cam na..Kalau poket kosong, asyik bocor je. Pikirlah 1 juta kali dulu yea.."


Kalau uolls dapat statement macam statement "Syikin Jamal"tu apa yang uolls rasa..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

7 comments:

✿INA AINAA✿ berkata...

Kalau difikirkan ada betul apa yang dia cakap.. tapi siapa sanggup dimadukan.. ena tak sanggup... Tak salah kita berusaha...

Kupukupu berkata...

boleh ke mcm nie...

Unknown berkata...

Ada betul statement tu...sume mende bukan hak kita...tapi selagi dia dalam tanggungjawab kita itu adalah hak kita dan kita mesti jaga sebaiknya..betul x?

cikdelimamerah berkata...

betul tu mama kaori..@mama ka0ri

Fiza Rahman berkata...

ADa pro & con nya statement dia. Kalau berkemampuan tak per. Bukan mampu dari segi kewangan saja. Tapi dari segi ilmu pengetahuan, kehidupan dan juga pendidikan agama.

Mimie berkata...

apa yg dikatakan memg betul tp kebanyakan lelaki skrg nak kawen lebih bkn sbb niat nk tlg kaum hawa tp lebih pd nafsu..cuba kaji balik Nabi Muhammad berpoligami mcm.mne...Bila kwen ikut sunnah nabi tapi hal ain ade ke ikut sunnah?

cikdelimamerah berkata...

betul tu mimi..@Mimi Azirah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...