RSS

Kekejaman Zionis rompak RM10 juta

Ramallah: Ketika rejim Zionis melakukan kempen tangkapan besar-besaran di Tebing Barat, kononnya untuk mencari pembunuh tiga remaja Israel, tentera dan polis Israel sekurang-kurangnya membuat 18 serbuan sehari ke dalam rumah rakyat Palestin, badan amal dan pusat perniagaan.

Menurut laporan Pemerhati Hak Asasi Manusia Euro-Mid, tentera dan polis Israel mencuri wang tunai dan harta rakyat Palestin bernilai kira-kira RM10 juta keseluruhannya. “Jika tentera Israel telah benar-benar mencari remaja yang hilang, mengapakah banyak harta peribadi dirampas mereka? 

"Penduduk di Tebing Barat terdiri daripada golongan yang susah dan miskin, jumlah harta dan wang tunai yang dicuri bertujuan untuk melumpuhkan kemampuan setiap individu," Kata Pegawai Perundangan Euro-Mid, Ihsan Adel.
Berdasarkan siasatan yang dibuat oleh Euro-Mid, sebanyak RM950,000 wang tunai dicuri tentera dan polis Israel sepanjang pemeriksaan dibuat.


Pemeriksaan sebanyak 387 kali itu juga melibatkan kecurian kereta, komputer, telefon bimbit, barang kemas serta menyita harta benda dari kawasan perumahan, klinik, agensi media dan pusat penukaran matawang asing dianggarkan bernilai RM8.6 juta.

Tindakan rejim Zionis mencuri wang dan harta kepunyaan orang awam Palestin dan pertubuhan sivik adalah melanggar artikel 27 dan 33 Konvensyen Geneva Keempat, yang mana melarang penjarahan dan tindakan balas terhadap orang awam dan barangan milik mereka.

Badan antarabangsa digesa membuat siasatan menuntut kerajaan Israel dan meminta rakyat Palestin memfailkan tuntutan balik barang-barang mereka atau pembayaran balik yang mencukupi dengan segera. - Agensi

sumber dari
myMetro

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

8 comments:

Kupukupu berkata...

Ya Allah! kejamnya lahhh zionis lahanatttt nie.... hahahahahahah

Dunia Zumal berkata...

Memang penyamun betul zionis nie...

cikdelimamerah berkata...

betul tu zu mal..penyamun, pembunuh,,@Ahmad Zu Mal Md Rayi

زليخا berkata...

dah le tembak org awam sesuka hati,
rompak plak tu,
oi melampo.
jom boikot brg israel
doakan org2 palestin

aRz MoHa berkata...

Semoga Dilaknat Allah Zionis ini

drshikinzainal @ ekin berkata...

Licik kan Zionis ni.
Dan sangat melampau.

Mimie berkata...

Zionis memg ati busuk..Sgt kejammm..puiii

Ardilla Noorezan berkata...

Kejam betul mereka :(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...