RSS

Jutawan soya gigit jari kerugian RM760,000

Kuala Lumpur: Dijanjikan kemewahan dan bakal bergelar jutawan jika menjadi pelabur dalam perniagaan kilang memproses air soya dan jus buah-buahan menyebabkan seorang wanita kerugian RM760,000 apabila wang pelaburannya lesap dilarikan sepasang suami isteri.

Lebih malang berpuluh cek yang diterima mangsa, Pang Ping Foong, 47, kononnya sebagai komisen selepas melabur juga gagal ditunaikan menyebabkan mangsa kini buntu, tambahan pula wang pelaburan yang dibuat itu adalah hasil simpanan dan pinjaman daripada saudara-mara.

MANGSA melihat laporan polis yang dibuat.


Difahamkan, mangsa adalah antara 50 pelabur yang ditipu pasangan suami isteri berusia 44 tahun dan 33 tahun terbabit dengan nilai kerugian keseluruhan dianggarkan mencecah RM3 juta.

Sebelum ini, kilang memproses air soya dan buah-buahan itu beroperasi di Salak Selatan, tetapi ia sudah ditutup, manakala pemiliknya pula lesap serta gagal dikesan.

Pang berkata, dia mengenali pasangan suami isteri berkenaan pada Ogos 2012 selepas diperkenalkan oleh rakan yang mengajaknya untuk menjadi pelabur dalam syarikat milik pasangan berkenaan.

sumber dari
myMetro

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...