RSS

Bayi 18 bulan Meninggal Dunia Dijaga Pengasuh

Ipoh: Selepas seminggu bertarung nyawa di Unit Rawatan Rapi Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB) akibat mengalami kecederaan parah di kepala ketika dijaga pengasuhnya, seorang bayi lelaki berusia 18 bulan menghembuskan nafas terakhirnya, pagi semalam.

Lebih menyayat hati, bayi malang yang baru pandai berjalan dan memanggil ‘papa’ serta ‘mama’ itu mengalami pendarahan dalam otak hingga mengakibatkan kepalanya membengkak. Mangsa, Muhammad Khalish Hadif Kamarul Zaman Shah dimasukkan ke HRPB pada 1 Julai lalu selepas didapati sesak nafas ketika berada dalam jagaan pengasuhnya di Dataran Rapat Baru. 

Nenek mangsa yang ingin dikenali sebagai Napisah, 70, berkata, anak bongsunya, Azlina yang juga ibu kepada mangsa menghantar Muhammad Khalish ke rumah pengasuh sebelum dikejutkan dengan panggilan telefon oleh pengasuh terbabit mengatakan mangsa sesak nafas dan dihantar ke klinik berhampiran.

JENAZAH Muhammad Khalish dituntut ibunya di Jabatan Forensik HRPB selepas bedah siasat, semalam.

“Pihak klinik kemudian bertindak menghantar cucu saya ke HRPB kerana terdapat pendarahan pada kepala mangsa dan sebaik sampai di hospital, ibu mangsa yang bertugas sebagai Ketua Jururawat Unit Rawatan Rapi (HRPB) mendapati Muhammad Khalish tidak sedar diri.


“Hasil pemeriksaan doktor mendapati terdapat darah beku dalam otak mangsa dan pembedahan segera dilakukan, namun selepas seminggu dirawat di hospital, cucu saya itu disahkan sudah meninggal dunia dan bantuan pernafasannya dicabut,” katanya ketika ditemui di Jabatan Forensik HRPB, di sini, semalam. 

sumber dari
 myMetro

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

3 comments:

Cik Mimie berkata...

Keciannya..Cik Mimie yang belum kahwin n jadi ibu ni pun sedih if anak yang sihat tetiba disahkan meninggal dunia.. T_T Hope parents beliau tabah!. Takziah

cikdelimamerah berkata...

semoga hati ibunya tabah. apatah lagi menjelang syawal..@Cik Mimie

Mimie berkata...

semoga hati ibu arwah baby tuh terus tabah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...